مقالات

درب های اتوماتیک

درب شیشه ای اسلایدینگ

تا پیش ازاین درب‌ها یا عموما در یک محور بر زاویه خود می‌چرخیدند و یا به صورت کشویی بر روی یک درب یا دیوار ثابت قرار می‌گرفتند. اما درب اسلایدینگ تحولی اساسی در این زمینه آفریده است.

اما درب اسلایدینگ شیشه ای چگونه کار می کند؟ آیا می دانید درب های اسلایدینگ به چه درب هایی اطلاق می شود؟

ابتدا یک درب متحرک به صورت حرکت کشویی بر روی درب متحرک دیگر قرار می‌گیرد. سپس هردو درب با همدیگر به صورت کشویی حرکت کرده و بر روی درسوم قرار می‌گیرند. بعد از آن هر سه درب بازهم به صورت کشویی حرکت کرده و بر روی درب چهارم متحرک آمده و... بدین شکل اساس حرکت این درب شکل می‌گیرد.
این نوع حرکت در واقع به دلیل سُر خوردن درب ها بر روی یک دیگر درب سرسره ‌ای  یا به انگلیسی درب اسلایدینگ نامیده می شود. حرکت در محور افقی و قرار گرفتن هر لنگه از درب ها بر لنگه انتهایی ویژگی فیزیکی درب اسلایدینگ است.
درب شیشه  ای اسلایدینگ می‌تواند با حرکت هر لنگه بر روی لنگه دیگر و یا هر لنگه بر روی یک لنگه ثابت و یا لنگه بر روی دیوار باشد. همچنین درب‌ها به صورت زوج و جفت بر روی یکدیگر و به صورت قرینه شکل نصب شده که می‌توانند هم حرکت قرینه‌ای داشته باشند و هم در صورت نیاز یک بخش ثابت بوده و بخش دیگر جابجا شود. 
حتی در صورت نصب قرینه درب‌ها می توان یک بخش را به طور مثال به صورت دو لنگه بازشو و بخش دیگر را یک لنگه بازشو گذاشت. می توان تمام عرض یک دیوار را نیز در یک طرف جمع کرد و طرف دیگر را خالی گذاشت.

 

قیمت درب شیشه ای اسلایدینگ

هر نوع سازه با کاربرد مشابه درب شیشه ای اسلایدینگ بسیار گران قیمت خواهد بود. در درب‌ اتوماتیک شما هزینه‌ی بالایی برای موتور درب‌، حس‌گرها و تجهیزات وابسته آن می‌دهید. ضمن آنکه نصب آن بسیار زمان بر بوده و بر سختی کار می افزاید.

و قیمت درب اسلایدینگ هم طبق یراق الات مصرفی و تکنسین جهت اجرا تعیین می گردد. عمده هزینه شما در درب شیشه ای اسلایدینگ، هزینه فریم‌های کار بوده و استراکچر اصلی آن شیشه سکوریت است. مسئله مهم دیگر کاهش زمان نصب است که این نیز خود از هزینه‌های جانبی می‌کاهد. همین طور کارکرد دستی درب شیشه ای اسلایدینگ سبب پایین آمدن هزینه ها نیز می شود.

نکته مهم دیگر آن زیبایی که درب شیشه ای اسلایدینگ در هر بنایی ایجاد می کند و به مراتب ارزش آن ساختمان را افزوده و هزینه انجام شده را به مراتب جبران می‌کند.

1403-05-06