مقالات

دوربین های مداربسته

ممکن است شما هم هنگام تهیه دوربین مدار بسته نظارتی خود برای تشخیص تفاوت دوربین استارلایت و وارم لایت گیج شده باشید. تفاوت تکنولوژی وارم لایت و استارلایت است که این دو نوع دورربین و کاربرد های آن را متمایز میکند. دوربین هایی با فناوری وارم لایت، با استفاده از چراغ LED موجود بر روی دوربین، نور مرئی را برای نمایش تصاویر رنگی از محیط فراهم می کنند. دوربین های فناوری استارلایت اما با استفاده از حسگرهایی که در این دوربین ها طراحی شده است، تصاویر رنگی را ارائه می کنند.

دوربین مداربسته وارم لایت بهتر است یا استارلایت؟ احتمالا یافتن  پاسخ این سوال هدفی است که از مطالعه مقاله تفاوت دوربین Starlight و Warmlight دارید. برای پاسخ دادن به این پرسش، ابتدا باید ویژگی های این دوربین ها و نیز عملکرد آنها را مورد بررسی قرار دهیم. فناوری ضبط تصاویر در تاریکی، یکی از قابلیت های دوربین های امنیتی است که مزایای بی شماری را برای کاربران به همراه دارد.

مساله تامین امنیت در تمام ساعات شبانه روز، دغدغه ای بزرگ برای همه افراد در هر فضا می باشد. دوربین مداربسته با قابلیت دید در تاریکی، امکان نظارت شبانه روزی حتی در هنگام شب را فراهم می کند و این موضوع از دلایل محبوبیت دوربین های با این فناوری می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی انواع دوربین های دید در شب با تصاویر رنگی و نیز مقایسه دوربین مداربسته استارلایت و وارم لایت که فناوری های متفاوت این دوربین ها هستند، می پردازیم.

 

معرفی انواع تکنولوژی دید در شب در مقایسه دوربین مداربسته استارلایت و وارم لایت

برای مقایسه دوربین مداربسته استارلایت و وارم لایت بهتر است انواع تکنولوژی های بکار رفته در دوربین ها برای تامین دید در شب را بررسی کنیمتصاویر رنگی در طول شب شاید در گذشته یک امر غیر ممکن بود؛ اما با پیشرفت فناوری و ابداع تکنولوژی های روز، امروزه مدل های متفاوتی از دوربین های امنیتی دید در شب در بازار جهانی دوربین های امنیتی به فروش می رسد. استارلایت، وارم لایت و مادون قرمز فناوری هایی هستن که وارد دنیای امنیت شدند و تحولی در تصاویر دوربین مداربسته در تاریکی ایجاد کردند. این تکنولوژی های پیشرفته، به دوربین ها این امکان را می دهند که در طول شب هم بتوانند تصاویر را نمایش بدهند و ضبط کنند و این مساله کمک بزرگی به پیشرفت های دوربین های امنیتی کرده است.

دوربین مادون قرمز یا IR: دوربین مادون قرمز، نوعی از دوربین های با فناوری دید در شب است که با پایان روز و در هنگام تاریکی و نور کم، تصویربرداری از محیط را ادامه می دهد؛ اما تصاویر سیاه و سفید از فضای شب نشان می دهد. این دوربین ها از فناوری مادون قرمز و بازتاب این نور غیر مرئی برای تشخیص افراد و اشیاء در تاریکی مطلق استفاده می کنند.

فناوری Warmlightاین فناوری یعنی دوربین وارم لایت نوعی از دوربین امنیتی با قابلیت دید در شب به صورت رنگی است که از نور LED های خود برای روشن کردن محیط و ثبت تصاویر رنگی استفاده می کند. این چراغ ها که ظاهر این دوربین را هم تغییر می دهند، مانند یک چراغ قوه در فضای تاریک اتاق عمل می کنند و به این ترتیب تصاویری تمام رنگی از فضای تاریک را نمایش می دهند.

فرق بین تکنولوژی استارلایت و وارم لایت در دوربین مداربسته دقیقا در همین نحوه تامین بازتاب نور کافی برای تشخیص تصاویر در شب است. با مطالعه بخش بعدی بهتر متوجه این موضوع خواهید شد. این دوربین نسبت به استار لایت افق دید کمتری را در شب ارائه میدهد و برای فضاهای بسیار کوچک و  بسته که بازتاب نور LED ها مشکل ایجاد میکند مناسب نیست؛ اما نسبت به تکنولوژی Starlight در قیمت تمام شده دوربین تاثیر کمتری دارد.

فناوری Starlightفناوری جذاب دوربین Starlight که به معنای نور ستارگان است، به این معنی است که دوربین حتی در زیر نور ستارگان و در تاریکی شب هم به کار تصویربرداری و نمایش تصایر رنگی ادامه می دهد. این دوربین نیازی به نور مرئی و یا چراغ برای روشن کردن محیط و نمایش تصاویر ندارد و با استفاده از حسگرهای خاص داخل آن و جزئیات ویژه در لنز و سرعت شاتر، تصاویر تمام رنگی را در هنگام شب ارائه می کند. تفاوت دوربین استارلایت و وارم لایت علاوه بر فناوری، در این است که نوع استارلایت افق وسیع تری ارائه داده و عموما دوربین های بهره مند از این تکنولوژی قیمت بالاتری دارند.

 

مقایسه دوربین مداربسته استارلایت و وارم لایت بر اساس ویژگی های ظاهری

مقایسه دوربین مداربسته استارلایت و وارم لایت بر اساس ویژگی های ظاهری نیز قابل بحث می باشد. دوربین های وارم لایت همان طور که اشاره کردیم از نور حاصل از LED های خود برای روشن کردن محیط امکان ضبط تصویر استفاده می کنند؛ اما قرار گرفتن این چراغ های کوچک بر روی دوربین، تفاوت دوربین استارلایت و وارم لایت در شکل ظاهری می باشد.

به طور کلی این دوربین ها در طراحی شکل های بالت، دام و اسپیددام مشترک هستند و تفاوت دوربین Starlight و Warmlight در شکل ظاهری، همین چراغ های کاربردی و جذاب می باشد.

معرفی بهترین مدل ها در تفاوت دوربین Starlight و Warmlight

شناخت تفاوت دوربین Starlight و Warmlight را با معرفی بهترین مدل های دوربین امنیتی از این فناوری ها ادامه می دهیم. برندهای معتبر جهانی مانند داهوا، دوربین های پیشرفته ای را با این تکنولوژی ها طراحی و تولید کرده اند که برخی از این دوربین های پرفروش و محبوب را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

دوربین های زیر، 3 مدل پرفروش از دوربین های فناوری استارلایت در دوربین های دید در شب رنگی با فرم ضبط آنالوگ و نیز تحت شبکه برند داهوا هستند که از سمت کاربران بازخوردهای مثبتی داشته اند. برای ثبت سفارش خرید این دوربین های جذاب با قابلیت دید در شب رنگی بر روی این دوربین ها کلیک کرده و ثبت سفارش خود را تکمیل کنید.

  • دوربین مدار بسته داهوا HFW2431TP-ZS-S2
  • دوربین مداربسته داهوا HDW2431TP-AS
  • دوربین داهوا DH-HAC-HFW1500DP

این دوربین های معرفی شده در زیر هم پرفروش ترین دوربین های فناوری وارم لایت هستند که قابلیت دید در شب رنگی و نیز قیمت های بسیار مناسبی دارند. برای خرید این دوربین ها می توانید بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

  • دوربین داهوا مدل HFW2439SP-SA-LED
  • دوربین مدار بسته داهوا مدل HFW1209CMP-LED
  • دوربین مدار بسته داهوا HDW1239TP-A-LED
1403-05-06